I dic que és una delícia de document perquè recull escrupulosament totes les competències que haurien tenir els professors d'idiomes. I em sembla genial perquè és extrapolable a qualsevol altre àmbit que no sigui estrictament l'universitari.
L'objectiu d'aquest document és ajudar els professionals i els responsables de la formació a detectar necessitats formatives i a planificar la formació del professorat d'idiomes dels centres de llengües universitaris. Però no se li escapa a ningú que és un molt bon document per afavorir l'esperit crític del mateix professorat.
El text cita tota una sèrie de competències classificades en tres àmbits:
- El context: el marc supraorganitzatiu, el centre.
- El desenvolupament professional: el coneixement expert i la progressió professional relacionada amb aquest aprenentatge.
- L'entorn d'aprenentatge: l'espai o espais en què el professorat concreta la seva funció fonamental, ni més ni menys que facilitar el procés d'ensenyament i aprenentatge de les llengües. Estem parlant de la planificació i la realització de l'acció docent; la gestió de la diversitat, la diferència i l'imprevist; la comunicació al servei de l'eficàcia de la didàctica; el foment d'aspectes clau en l'aprenentatge; el seguiment de l'aprenentatge, i la gestió de la informació, així com dels materials i els recursos.
- coneixement;
- flexibilitat i adaptació;
- comunicació;
- actituds i valors;
- anàlisi i reflexió crítiques,
- creativitat, innovació i millora.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada